Her er døra på gløtt, vinduet åpent, høyt under taket og et stort hjerterom... eller ? ... ✚♣♥

søndag 28. november 2010

Buddismen

Jeg har en gang skrevet at hvis jeg var nødt til å velge en religion, ville det bli buddismen.
Det diskuteres om buddismen er en religion eller en filosofisk retning, men uansett - jeg har forandra mening, og det er jo tillatt- heldigvis-  i det landet jeg bor.
Ingen skal få meg til å tro at fordi jeg er kvinne, er jeg mindre verdt enn mannen.
Jeg kan godt leve om igjen og om igjen for å lære av mine feil, men å ikke være likestilt, finner jeg meg aldri i.
Så buddismen, over og ut, det er ingenting for denne dama her! Nå har jeg lært og blitt klokere i dette livet, og det blir nok det ensete i dette jorderiket...
Alle mennesker  er nok religiøse, meg inkludert- derfor velger jeg alternativet 'fritenker', en som plukker litt av det beste fra hver religion, og kardemommeloven er jeg spesielt svak for...


Man skal ikke plage andre,
man skal være grei og snill,
og for øvrig kan man gjøre hva man vil.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du også en menig?