Her er døra på gløtt, vinduet åpent, høyt under taket og et stort hjerterom... eller ? ... ✚♣♥

søndag 21. november 2010

Sosiale medier; om kommenater og lån av bilder

Dette er min kommentar til Emerald Raptor på hennes innlegg om Sosiale medier
http://emeraldraptor.com/2010/11/bok-sosiale-medier/#comments

 Vår første kontakt.....

 

3 Responses to Bok: Sosiale Medier

  1. Pingback: Tweets that mention Bok: Sosiale Medier | Emerald Raptor -- Topsy.com
  2. bjorgnin says:
    Heisann!
    Kjekt å vite at du har vært innom bloggen min, synes også det er koselig med positive kommentarer.
    Det viser seg at Ida med nevnte bok om blogging er fra samme by som jeg, og lokalavisa hadde et kjendisintervju i går med forfatteren.
    Min erfaring at hvis jeg vil ha lesere, må jeg være kolossalt aktiv sjøl på det området og gi kommentarer. Uka jeg var bortreist, sank rankingen brått med 100 treff.
    Det tar veldig lang tid å si noe fornuftig til alle og enhver… likevel det er en forutsetning for kommunikasjon. Egentlig starta jeg bloggingen for meg sjøl. Så begynte kommentarene å strømme på….Det tok litt av, og nå er det blitt en livsstil på godt og ondt.Vil jo gjerne være hyggelig og sosial, også, ikke bare på nettet. Som alle andre har heller ikke jeg mer 24 timer i døgnet.
    Når det gjelder å låne noe uten å spørre på forhånd, synes jeg vanligvis det er uhøflig. Disse folka er kanskje ikke godt oppdratt, tenker jeg. Men det er helt umulig å kontrollere om noen låner bilder fra bloggen, jeg gjør det sjøl av og til når det er nødvendig – opplyser da hvor jeg har lånt dem og nevner fotografen ved navn hvis det finnes et navn! Det er det minste jeg kan kreditere fotografen med.
    Om noen låner bilder av meg, så gidder jeg ikke å ergre meg over det, og tenker som så….. noen synes vel jeg har gjort en OK fotografjobb. Ikke mer å gjøre noe med -og deler gladelig.
    Å ødelegge bildene med vannmerker mm vil jeg absolutt ikke. Da har jeg ingen fin opplevelse av dem sjøl heller.
    Apropos kattebilder. Sønnen min sa ‘Mamma ikke altfor mange kattebilder på bloggen, da! ‘ Så jeg forsøker å holde igjen så godt jeg kan. Noen er det blitt likevel.
    Ser ut som om blogging + katter= sant , vi er flere!
    Dine er nydelige!
    Ha ei flott uke ;:OD)
  3. Emerald Raptor says:
    Ja, det er ikke alltid like lett å finne på noe interessant å si til alle. Det hender ofte det bare blir en liten setning, men det er kanskje bedre enn ingenting? Jeg liker i hvert fall å få kommentarer selv om de er korte. Men det er de lange (som den du skrev) som er de virkelig hyggelige!
    Når det gjelder stjeling av bilder så varierer det veldig hvor mye jeg bryr meg. Fra den tiden jeg hadde tamrotter var det ofte mange som stjal bildene mine og brukte de i annonser der de skrev at “rotter gis bort” osv. Det syntes jeg ikke var noe hyggelig.
    Jeg tror grunnen til at mange publiserer kattebilder er at kattehold passer så godt overens med folk som liker å sitte stille foran datamaskinen. De koser seg så lenge de kan krølle seg sammen i et fang. Men hunder derimot må jo morsjoneres og slikt. :)
    Takk for en hyggelig kommentar, og god uke til deg også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du også en menig?